sobota 21. září 2013

První dny v Bruselu

Tak v pondělí jsem konečně dorazil do Bruselu, i když sem se na to těšil docela dlouho tak se mi vlastně nakonec nechtělo jet na tak dlouhou dobu pryč, ale to je asi normální...

Cesta se Student Agency byla mnohem lepší, než bych čekal. V autobusech je hodně místa, vlastní obrazovka a velký výběr filmů a seriálů je super. Míň super byla protivná buchta, co dělala hostesku v autobusu a chlapík co seděl vedle mě.. Pro sebe sem si ho přejmenoval na Kennetha Bae (američan zadržovaný v Severní Korei - byl mu fakt podobnej),kterej byl docela tlustej a nebyl schopnej narvat svůj batoh do přihrádky nad sedačkama, protože tam při svých bujných 156cm nemohl dosáhnout. Takže na sedadle pro 2 osoby jsme seděli já, 150 kg Kennethovy mrtvý váhy a jeho batoh. Naštětstí vystoupil po půlnoci v Lucemburku, takže sem měl pak do rána dvojsedačku jen pro sebe a celkem sem se prospal.

Do Bruselu sme dorazili kolem půl šestý ráno a zcela výjimečně zrovna nepršelo... Říkal sem si, že se chvíli projdu po městě a pak si třeba na nádraží koupím něco k snídani a dopoledne se vydám převzít si pokoj. Nápad to byl asi celkem dobrej, ale překazilo mi ho místí bezvadný počasí, který je přibližně jako u nás v listopadu, s tim rozdílem, že u nás prší a sněží a tady jen prší.. a myslím, že to tady tak mají celý rok. Takže poté co sem došel na svý okružní cestě do v nejvzdálenějšího bodu od vlakovýho nádraží spustil se hodně hustý déšť a uvěznil mě pod stříškou domu u poměrně rušný ulice, kde mi jedinou společnost dělali bezdomovci ve vedlejším vchodě a šlapka na protějším chodníku - bezva začátek Brusele...:D

Po asi tři čtvrtě hodiny přestalo chcát a tak sem se vydal pomalu směrem do čtvrti Ixelles, kde bydlím. Ixelles je de facto samostatný město, předměstí Bruselu a já bydlím přibližně v geografickým středu. Můj landlord neboli pan domácí je celkem sympatickej asiat, kterej se o nic moc nestará a myslím, že ani moc nepracuje a jen přes den venčí psíka tady po okolí. Pronajímá mi celkem prostornej čtvercatej pokoj v podkroví se střešním oknem, postelí, křeslem, skříní a několika stolíky, všechno tak zhruba z doby kdy Belgií mašíroval Wehrmacht, ale funkci to plní takže mi je to vlastně jedno.

Z cesty sem byl poměrně unaven a i sem se vlastně nachodil, protože z centra Bruselu "domů" to je asi 4 km, takže první den sem odpoledne odpadl a probudil se až druhý den ráno.. 

Tím se dostávám k vysvětlení jména celýho blogu, který je nejenom metaforický a hlubokomyslný ale zakládá se i na skutečných událostech...
První dva nebo tři dny jsem se ztratil v podstatě ve vteřině kdy sem vylezl z pokoje. a záhadným způsobem se se vynořil na druhý straně Ixelles, aniž bych z mapy později dohledal jak sem se tam ksakru dostal. Z vycházky po okolí za účelem prozkoumání co kde je, kam chodit nakupovat, kde je prádelna a hospoda atp se stal 3hodinový vyčerpávající pochod, jen abych našel aspoň jednu ulici kterou už znám a mohl se další hodinu vracet domů. 

Na jednom ze svých výletů po Ixelles sem narazil taky na jezírka, který, jak sem se dočetl, jsou pozůstatkem po bažinách, který tu byly před masivním osídlením. K vodě se nesmí ani přiblížit, protže je jedovatá od nějaký bakterie, ale kolem vede pěkná cestička na běhání. (Btw: celej Brusel běhá - Gréčo tobě by se tady líbilo, v Královským parku mají cestičky, kde se smí jen běhat - tam já nelezu protože mi často docházejí síly a musel bych jít..:D )


Další zajímavost kterou sem v prvních dnech potkal byla královská jízda - teda myslím že to byla královská jízda- která se projížděla po ulici na který bydlím... před nima jely dvě policejní motorky, který vyháněly auta a za nima jel zametač, kterej v podstatě rozmazával koňský koblihy po asfaltu, takže eště včera smrděla Avenue de la Couronne jako stáje.. Mimochodem to že je Belgie království sem zjistil asi 3 týdny předtím, než sem odjel... (Vždy připraven:D)



Takže prvních několik dní sem se jen potloukal a ztrácel v Ixelles, ale v pátek už sem se vydal do centra protože sme měli Welcome day ve škole. Třídu jsem našel překvapivě snadno, a dokonce sem seznámil s pár lidma se kterýma budu chodit na některý hodiny... Všichni nás vítali, jménem rektora, jménem děkana, jménem školního psychologa, jménem sekretářek atp... rozdávali nám tisíce materiálů a užitečností, hrnkem "I love Brussels" počínaje a magnetem "I love Brussels" konče... Největší radost mi tak udělali dva bloky na poznámky, ale lepší než rezavým špičatým drátem do voka.. 
   
To zabralo celý dopoledne a odpoledne byla prohlídka kampusu a centra Bruselu. Naše průvodkyně byla sice milá, ale uměla spíš francouzky než anglicky, takže prohlídka nebyla až tak dobrá, ale o to lepší byla Welcome party večer, kde byla spousta piva a piva a piva a bylo ho tolik že i já sem se socializoval...:) 
Domů sem dorazil asi v jednu a po cestě sem hezky vystřízlivěl, ale i tak sem se rozhodl sobotu strávit pěkně v pyžamu a polehávat. Zítra je den bez aut, takže je socka zadarmo, tak asi pojedu obhlídnout vzdálenější části velkolepého města Brusel.

Toť ode mě prozatím vše, budu rád za komentáře.. doufám že další příspěvky přidám během příštího týdne – čekejte něco o pivu, Brusleácích, čokoládě, Titinovi a tak…



Žádné komentáře:

Okomentovat